در خرید ورق ملامین و ام دی اف اشتباه نکنید!
نوشته شده توسط : masoud

از سوالات پرتکرار اکثر مشتریانی که به دنبال کابینت مقاوم و به صرفه هستند این است که این دو ورق با یکدیگر چه تفاوت هایی دارند؟آیا ملامین ارزان تر از کابینت ام دی اف است؟مقاومت کدام ورق بیشتر است؟

امروزه در جامعه افراد زیادی هستند که هم به دنبال تغییر دکوراسیون و سبک و مدل کابینت های آشپزخانه خود هستند و هم به دنبال انتخاب گزینه هایی هستند که هزینه های آنهارا تا حد امکان کاهش دهد.اگر شما هم به دنبال بهترین انتخاب و کمترین ضرر هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آیا می دانید نام درست ورق ملامین ، نئوپان است؟

برخلاف تصور رایج افراد ، ملامین روکش ورق کابینت است.در واقع ورق ام دی اف و نئوپان هردو از روکشی به نام ملامین ساخته میشوند و تفاوت آنها در مغز چوب است و مشتریان به اشتباه به ورق نئوپان ، ملامین می گویند.

تعریف ورق ام دی اف و نئوپان:

ورق ام دی اف ، الیاف طبیعی چوب است که با فشار زیاد و طی فرایند خاص خود به صورت متراکم و فشرده به وجود می اید درحالیکه ورق نئوپان از خرده چوب های درشت تر با تخلخل بیشتر ساخته شده است.

مقایسه ام دی اف و نئوپان

تفاوت اصلی ام دی اف و ورق نئوپان ، اختلاف تراکم است.ورق ام دی اف تراکم بسیار بالایی دارد ولی نئوپان به علت درشت تر بودن اجزای سازنده مغز آن که خرده چوب است ، تخلخل بیشتری دارد وکه این امر موجب کم شدن تراکم ورق شده است.

این اختلاف تراکم ، موجب مقاومت و سنگینی بیشتر ورق ام دی اف نسبت به نئوپان شده است.درنتیجه ام دی اف کمتر از نئوپان آسیب میبیند و دچار شکستگی و فرورفتگی می شود.

یکی دیگر از نتیجه های این اختلاف تراکم ، جذب رطوبت است؛ام دی اف نسبت به نئوپان ، در برابر رطوبت و جذب آب مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

از لحاظ کاربرد این دو ورق لازم است بدانید که ورق نئوپان برای ساخت کمد و کشو و قفسه مناسب است ولی ام دی اف به علت مقاومت بیشتر و جذب نکردن آب ، بیشتر در کابینت سازی استفاده می شود.

تفاوت بعدی این دو ورق تفاوت قیمت آنهاست که باید بدانید ورق نئوپان نسبت به ورق ام دی اف از قیمت کمتری برخوردار است.اگر شما هم قصد دارید قیمت کابینت خود را در کمترین زمان ممکن محاسبه کنید می توانید از قابلیت محاسبه آنلاین قیمت کابینت سایت های به روز استفاده کنید.

در نهایت باید بدانید که برای انتخاب بهتر ورق مناسب با نیاز و سلیقه و بودجه تان می توانید به تیم های تخصصی در دکوراسیون داخلی مراجعه کنید و از آنها مشورت بگیرید.اگر ساکن اصفهان و تهران هستید و به دنبال کابینت ساز در اصفهان  هستید و قصد دارید به صورت رایگان با متخصصان این حوزه مشورت کنید می توانید با یک جستجوی ساده از این ویژگی بهره مند شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: